Rozpoczął się już montaż stalowych elementów kładki. Aby prace przebiegały zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, a także zostały wykonane dokładnie - na praskim brzegu Wisły powstały specjalne wieże robocze ze stalowymi kładkami. - Cała konstrukcja przesuwana jest po specjalnym torze jezdnym, zamontowanym do belek wspornikowych mostu - czytamy na stronie Zarządu Dróg Miejskich.
Elementy kładki montowane są według określonej kolejności. - Na początku każdy kolejny element konstrukcji ustawiany jest na platformie roboczej, w określonej pozycji. Kolejny krok to przemieszczenie elementu w miejsce, gdzie zostanie wbudowany, jego opuszczenie oraz przykręcenie do wcześniej wykonanych wsporników. Potem następuje ustawienie segmentu w odpowiedniej pozycji i wykonanie spoiny montażowej, łączącej nowy element z tymi już wcześniej zmontowanymi. Czynności te są powtarzane przy kolejnych segmentach - tłumaczy ZDM.
Zobacz też filmik z prac na moście Łazienkowskim:
Równolegle tworzone są rampy zjazdowe. Te, w Śródmieściu już powstały, ale do zakończenia prac trzeba jeszcze zamontować zjazdy przy Wale Miedzyszyńskim.
Kładka będzie mieć finalnie szerokość 3,4 m a cała trasa będzie miała też własne oświetlenie.
Czytaj też: Most Łazienkowski dla rowerzystów. Powstaną podwieszane trasy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?